donderdag 4 december 2014

Fotoshoot met mijn dochtertjes.


Fotoshoot met mijn dochtertjes

De lerares van mijn dochtertje Steffi vroeg laatst of ze een foto van Steffi mocht maken voor haar nichtje. Haar nichtje fotografeert graag en de lerares vond Steffi zo'n mooi gezichtje hebben. Niet standaard, maar daarom juist zo leuk. Haar nichtje, Dieuwertje Bravenboer vond dit ook. Er werd een afspraak gemaakt om op een zaterdag een fotoshoot te doen, waarbij ook mijn dochtertje Daisy mee mocht. Zaterdag 29 november was het zover! Het idee was om buiten, in Utrecht foto's te gaan maken. Maar goed, in november....buiten.... dat werden vast veel foto's in hun winterjas. En laat die nou nodig aan vervanging toe zijn! Dus tijd om te shoppen.
Eerst heb ik een moodboard aangemaakt op www.pinterest.com Zo had ik een idee wat voor sfeer de foto's moesten uitstralen en kon ik gerichter shoppen.




 
Het grijs van deze foto's vind ik erg mooi, zeker met de achtergrond. Omdat wij in de stad foto's gaan maken en omdat Steffi leuke zwarte laarsjes heeft, leek grijs mij een mooie kleur om mee te werken tijdens de fotoshoot. Bij de Zara slaagde ik voor een leuk oversized vest. Geinspireerd op deze foto's. Klein voordeel: het was Black Friday, dus 20% korting bij veel winkels. Bij de Zara was het korting op jassen, vesten en truien! Dit is het vest voor Steffi van de Zara geworden: 


Voor Daisy liep ik tegen een grijze winterjas aan met capuchon en een bontrand. Ik was er gelijk helemaal weg van, ik kon hem gewoon niet laten hangen!


Het jasje wat ik gekocht heb is dus in het grijs. Helaas staat deze niet op de site van de Zara, dus vandaar een foto van de roze variant. Daarna ben ik nog even op zoek gegaan naar wat accescoires. Bij de Zeeman heb ik een fluoriserend roze muts en sjaal bij het vest van Steffi gekocht. De hoofdkleuren zijn vrij neutraal en basic, dus een lekkere knalkleur voor de accescoires is juist leuk! Voor Daisy vond ik de accescoires in het zachtroze bij de H&M. Bij dat grijs vind ik zacht roze een supermooie combi.  
Ik heb de kledingkast van de meiden even doorgespit. Gelukkig had ik ook nog wel een paar dezelfde shirtjes en wat basics, leggings en zwarte schoenen. Dus gelukkig hoefde ik niet alles nieuw te kopen.

Het was gelukkig heel mooi weer voor de foto's, zonnig en helder. De meiden hebben erg veel plezier gehad. Ze moesten steeds kleine "opdrachtjes" uitvoeren: hard lachen, iets in elkaars oor fluisteren, aan een bloed ruiken. Ze vonden het erg leuk en hadden veel lol tijdens het maken van de foto's. Dieuwertje had erg veel energie en kon hen heel goed leiden over hoe zij de foto graag wilde hebben. Het was een zeer geslaagde dag! Vooralsnog heb ik 2 foto's als voorproefje gekregen. De eerste staat bovenaan dit bericht, met de andere sluit ik af. Ik weet zeker dat er nog mooie foto's volgen!

 

De foto's zijn gemaakt door http://www.dieuwertjebravenboer.nl/blog
Dus mocht je ook een onwijs leuke dag met je meiden willen plannen en supermooie foto's erbij, boek dan bij Dieuwertje! 

1 opmerking: